Lyckat premiärlopp för WHHM
Isabellah som fortfarande kände av sviterna efter en förkylning, vann loppet på tiden 1.16.02. Innan loppet berättade hon att hon älskar att springa i Stockholm, mycket tack vare den underbara publiken. Och att hon tycker det är både kul och viktigt att springa ett lopp bara för tjejer.
Andra tjejer som gjorde riktigt bra ifrån sig var tvåan Cecilia Kleist på tiden 1.19.32 och trean Johanna Bäcklund på 1.20 04.
Unikt för loppet, och väldigt uppskattat, var att alla som sprang i mål bjöds på cider, fick belöning i form av ett vackert armband från SNÖ of Sweden i stället för en medalj, och sist men inte minst bjöds på afternoon tea.
Topp 10
1. Isabellah Andersson
2. Cecilia Kleist
3. Johanna Bäcklund
4. Josephine Ambjörnsson
5. Jessica Österberg
6. Pernilla Ahlm
7. Malin Skoog
8. Helena Kvapil
9. Petra Skiöld
10. Towe Lagnset
Här hittar du samtliga resultat
HÄR KAN DU SE ALLA BILDER FRÅN LOPPET!







